სივრცე-ფული

ბუნება ფარდასავით ჩამოეფარა ნენგრევის სცენას. ბუნებამ დრობით დაიბრუნა კადრი ქალაქში რომ მერე...

ბუნება ფარდასავით ჩამოეფარა ნანგრევის სცენას. ბუნებამ დრობით დაიბრუნა კადრი ქალაქში, რომ მერე…

...მერე ამან დაიპყროს

…ამან დაიპყროს

document-tas

ანრი ლეფევრი შენიშნავს, რომ სივრცეში საგანთა წარმოებას ჩაენაცვლა თავად სივრცის წარმოება: “სივრცის წარმოება ის გზაა რომლის მეშვეობით წარმოების კაპიტალისტური რეჟიმი თავის თავს ინარჩუნებს, მეტ სივრცეს ქმნის საკუთარი თავისთვის და ურბანიზაცია კაპიტალიზმის პირველადი გაფართოებაა. […] სივრცე გამოიყენება ნამატი ღირებულების შესაქმნელად; სივრცე მოიხმარება ტურიზმში და დასვენებაში. თავად დროც განსივრცდება კაპიტალიზმის გნმეორებადობაში, წრიულობაში და უძრაობაში” [Henri Lefebvre. Production of Space, 1974].

მანქანა მუშაობს. იგი ეძებს ხარვეზულ სივრცეებს ქალაქში – სივრცეებს, რომლებიც არ მონაწილეობენ ეკონომიკურ ბრუნვაში, ერთგვარ შავ ხვრელებს. მანქანისთვის ქალაქი მიწის ნაკვეთების მექანიკური ჯამია. თვითოეული ნაკვეთი ან ჩართულია ან გამორთული. შოთა ბოსტანაშვილის ორი სივრცე გამორთული იყო მანქანისთვის – შავი ხვრელი, სადაც ფული არ მიედინებოდა. ამ “შავი ხვრელის” event horizon-ის მიღმა ქართული ხუროთმოძღვრული კულტურა იდგა. მანქანამ ეს არ იცის. მანქანამ დაიბრუნა ქალაქის სივრცის ორი უჯრა. ფულმა დაიწყო დინება: ბანკი -> დამკვეთი ->არქიტექტორი -> პრარაბი -> მუშები -> მძღოლები -> მათ უკან მდგომი ოჯახები.

ნანგრევის სცენა

ნანგრევის სცენა

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s